Thursday, January 22, 2009

Boikot!!!! Renungkanlah~

I got this post from a friend of mine through Facebook

a point to ponder

bear with me kayh?
-------------------------------------------------------------
Pesanan utk umat² Melayu!! Di dalam kita memboikot barangan Amerika adakah kita pernah terfikir apa yg cuba dimainkn oleh Yahudi Laknatullah!! Politik Dunia yang sgt halus ditontonkan...

Di kala kejatuhan ekonomi yang teruk yang dialami oleh Amerika!! Satu dunia cuba diheret di dalam kemelut yang sama!! Buktinye Yahudi telah menyerang Gaza utk membakar api kemarahan umat² Islam satu dunia supaya mengutuk tindakan mereka!! Apabila api kemarahan itu membuak² maka ramai la yg memboikot barangan² Amerika!!

Berapa ramai sgt yg sanggup memboikot barangan Amerika!! Jika satu Malaysia sekalipun yg memboikot.. Adakah kita tidak sedar yg kilang² tersebut berada di Malaysia..!! Maka tentulah pekerja² yg bekerja adalah majoriti org Melayu... cthnye KFC, McD dll.. Maka ramai la org Melayu yg diberhentikan kerja krn production tidak dpt dijlnkn kerana satu Malaysia telah memboikot barangan Amerika.. Maka ramai la org² Melayu yg tidak mempunyai kerja sehinggakan gejala² sosial semakin meningkat kerana kesempitan hidup... Merompak, Meragut dll..

Seandainye kita ingin memboikot barangan Amerika kita perlu tahu boikot yg mcm mana!? Memboikot barangan² yg dtg terus dr sana.. Memboikot dr bercuti ke Amerika, Memboikot dgn cara memberhentikan penghantaran pelajar² Malaysia ke Amerika.. Jgn la sampai brg² rutin harian yg sememangnye dikilangkan di Malaysia pun kita memboikot sama... Maka ekonomi Malaysia akan jatuh dgn lebih parah krn kadar pengangguran yg tinggi...

Juga perlulah kita Renung!! Yahudi tentulah perangainya Yahudi... Tetapi bagaimana dgn Orang Islam yang membawa perangai Yahudi!??

-------------------------------------------

Thanks for reading the post above

I know its kinda lengthy

however my point here is quite clear

think before you do anything

think of the consequences that might affect other people
(im not asking you to support the Zionis)

however friends, just think of the people who has family to feed

timbang²kan~

4 comments:

nabil said...

facebook is one of them ..
irony~

RoSe N' ChOc said...

artikel yg sgt bgus..

it's the reality but y people out there don't realize it?

*think*

Nadiah :) said...

hmm..

good points. buat fikiran yg sembap.lembap ni berfikir semula..

psl isu bekerja kat syarikat pro US/israel-->diHARUSkan berhenti..
HARUS.bukan WAJIB..(al kulliyah,23 januari 2009)

sama ada kita pro/against boikot.
terpulang pd individu tu menganalisis perkara ni...:)

fikir2 kan.selamat beramal

jon hafkian said...

aku setuju ngn kong.